FLYTTEMIDDAG MED DET MAN HAR

En ettermiddag midt i flyttesjauen vi holder på med MÅTTE jeg bare ha middag. Jeg fant det lille jeg hadde av matvarer her og skulle sette i gang.  Men det ble ikke så enkelt, da jeg oppdaget at det eneste jeg hadde her i det nye huset var en stor kjele, en ostehøvel og et par kniver og gafler. Og matutvalget var heller ikke så stort. 

Det jeg hadde var : 

2 pk kyllingkjøttdeig 

1/2 glass tomatpuré 

1/2 pk spagetti 

 2 sjalottløk 

Noen små sjampinjonger

Litt paprika 

Noen få Cherrytomater fra hyttehagen 

1/4 brokkoli 

 og litt krydder ,olje og margarin 

Derfor stekte jeg det jeg kunne i kjelen først: Kjøttdeig- sjalottløk-brokkoli- paprika- sjampinjong og cherrytomatene i litt olje og margarin. Krydret med det lille jeg fant. Salt, pepper, hvitløkspulver og en krydderblanding fra apoteket( kalkun/kyllingkrydder)

Ostehøvelen fungerte som røresleiv :-/ 

Det gikk da i nøden. 

Da alt var ferdig stekt måtte kjelen tømmes og vaskes før den var klar til spagettikoking .

Og da det var gjort kunne jeg blande alt i kjelen igjen sammen med en tomatsaus av ca 2 dl av det kokende spagettivannet, det halve glasset med tomatpuré og litt av krydderet jeg hadde. 

Så var det bare å blande alt godt sammen og vIps…det ble ei brukandes spagettigryte 🙂

Flaks for oss så hadde vi jammen ketsjup i huset også. 

#middagstips  #rasktoggodt #kyllingkjøttdeig #spagettigryte #godtno #instafood #matprat #middag 

7 kommentarer
    1. Jeg startet å snakke med en gutt på fb i februar som bodde tre timer unna meg. Det var i forbindelse med en status som dukket opp på min fb feed som jeg syntes var bra skrevet om fraværsgrensen, angst og det å ville klare seg selv uten å gå til behandling. Jeg sliter selv med dette og følte for å skrive til han, så vi fikk litt kontakt da. Vi hadde planlagt og skulle møtes, siden jeg skulle flytte dit han bor, men det ble ikke noe av. Nå som jeg bor her klarer jeg ikke og la vær å tenke på han. Vi går på samme vgs, samme trinn, men ikke samme klasse og møter aldri på han i friminuttene. Problemet er at jeg har skrevet to-tre meldinger som han bare har sett på fb for lenge siden, så vil ikke spamme mer egentlig, men trenger virkelig å snakke med han. Han er den eneste jeg kjenner til litt på skolen(er helt ny her på plassen) og kjenner til hva jeg sliter med, er lei av å snakke med lærere og voksne hele tiden… så hva burde jeg gjøre? Eller skrive til han? Vi har ikke møttes før, men sett hverandre en gang på skolen, så føler det blir litt rart også :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg