Nytt menneske etter at jeg fant ut av medisinene

Til de som lurer på hva som skjedde med medisinene og formen min som var helt ute å kjøre sist jeg skrev her. JEG FANT UT AV DET.

Jeg dro opp på Modum bad dagen etter. Og jeg var heldig og fikk snakke med legen som har skrevet ut de to reseptene til meg. Hun forklarte meg at de kom fra forskjellige fabrikanter.  Det skjønte jo jeg også. Men det jeg lurte på var hvorfor jeg ble så innmari urolig i beina og noen ganger armene også,og helt forferdelig  svimmel og trøtt. av de første jeg fikk. Og ikke merket noe av de jeg fikk senere. 

Jeg spurte hvorfor det sto depotabletter på de siste. Og ingenting om det på de første.  Og etter ei stund fant hun plutselig ut at de første var en hurtigvirkende type. Og det var akkurat det jeg var redd for. Apoteket hadde tulla det til.

Pluss at jeg hadde misforstått det  med nedtrappingen av sipralexen . Jeg trodde jeg skulle slutte helt med den etter ei uke på 10 mg. Men det var altså feil. Jeg skulle ned på 10 .mg og det skulle jeg fortsette med til neste gang jeg skulle henne. Altså hadde jeg slutta for brått med de. Så…. da har jeg kommer frem til at 3 dager, plutselig uten sipralex, og hurtigvirkende type av seroquel hver dag i over 3 uker var en dårlig kombinasjon. Jeg fikk begynt med sipralexen igjen i går etter jeg snakka med legen. Og jeg kjente forskjell allerede utover dagen. Svimmelheten og den hakkete følelsen i hodet ga seg. I dag har hodet vært  helt normalt og jeg har vært på jobb noen timer i dag også. Det var godt og være på jobb uten og plundre med hvor jeg skulle sette beina under meg. Og slippe og  delvis  skjene  sidelengs sånn helt uten videre.Fordi  jeg hadde snudd litt på hodet eller flyttet litt på øynene. 

Ikke er jeg så deppa heller nå. ( men det er jo noe som flyr opp og ned hos meg da) Jeg er vel muligens heller litt for oppegående og opplagt ifølge min kjære. Og det kan jo tenkes det, siden jeg skriver her nå. Klokka 2 på natta. Og har tenkt til å ta meg litt nattmat før jeg har tenkt til å prøve å sove. Og ikke minst…. timene på jobb i kveld fløy som bare det. Jeg kikket knapt nok på klokka. Enda jeg var på beina hele vakta.

PS. 

Dette ble skrevet natt til onsdag . Tydeligvis har jeg sovnet fra hele innlegget. Så da blir det postet nå. Jeg er fortsatt i fin form og kjenner ikke de fæle bivirkningene  🙂

 

#bipolar #psykiskhelse #mentalhelse #psykiskhverdag #depresjon #oppogned #bivirkninger #medisiner 

4 kommentarer
    1. Jeg også bråseponerte 20 mg Cipralex en gang… Våkna neste morgen av at hele verden gikk rundt (mens jeg lå i senga!!). Bra du/dere fant ut av det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg