Det ble som jeg tenkte i dag :-/

Jadda. Det ble som forventet. Her ligger jeg. En dag helt ute av form. Har ikke kommet ut av pysjen før langt utpå ettermiddagen.

Jeg tok den nyeste typen av medisiner i går kveld.  Tenkte å bruke opp de jeg hadde. Men i og med at jeg skal til  lege og psykolog på fredag for sjekk av virkningen på medisinene, tenkte jeg det var lurest og gå over på den siste resepten som ble skrevet ut. Jeg har oppdaget at det ikke står helt det samme navnet på den siste jeg fikk og de jeg fikk første gang . Jeg lurer på om de har gjort en feil på apoteket.  Han var veldig usikker og flyttet frem og tilbake flere ganger på det han skrev ut som skulle stå på esken.  Han lurte på om det var depotabletter eller ikke det jeg skulle ha. Og det viste jo ikke jeg. Denne typen medisin er helt ny for meg.  Og nå syns jeg det er veldig rart at det står noe annet på de siste jeg fikk. Der står det tydelig depotabletter på esken. Og det gjør det ikke på de første jeg fikk ???

Jeg har vært veldig rar i hodet siden jeg begynte med denne typen medisiner.  Veldig svimmel og trøtt etter jeg har tatt de på kvelden. Og har slitt veldig med “restless legs” etter inntaket og noen timer utover natta. Det er vel bare et par ganger det ikke har skjedd. 

I natt, etter å ha tatt den siste typen jeg fikk , har jeg ikke merket antydning til urolige bein. Det var bare sååå godt. Jeg fikk et lite håp om at de andre jeg har brukt til nå kanskje har vært feil.

Jeg skal ta med begge eskene på fredag og høre hva som er forskjellen på de.

Men som sagt , jeg er ikke form i det hele tatt i dag. Selv om da jeg våknet langt utpå formiddagen var helt uten bivirkninger. Og jeg var så glad for det.  Tenkte at endelig!! Jeg har funnet feilen. Men så,etter å ha ordnet litt med middag til min kjære, fått på meg klær og hengt ut en maskin med klær. BANG så var svimmelheten, den “hakkete” følelsen i hodet og trøttheten tilbake.  Så her ligger jeg altså. Tårene er stadig på vei ut og jeg er litt ooppgitt. 

Jeg tenker også at sånn jeg har vært i hodet , spesielt i går på jobb og i ettermiddag og kveld, muligens kan ha noe med at det var første dag i går jeg ikke tok sipralexen.  Meningen er at jeg skal se om jeg kan klare meg uten den. Er det muligens derfor jeg depper og er besvimelsen nær i dag ?? Eller er det bare tilfeldig ??

Er det noen som vet hva som er forskjellen på de to her? Begge er erstatning for seroquel. 

Den nederste esken er den siste jeg fikk av samme lege

Svetten hagler og jeg er ikke form. Når skal dette gi seg da? På jobb i går var jeg ihvertfall optimistisk og i godt humør.  Noe jeg langt i fra er i dag . Er møkk lei medisiner  og opp/ned  form  for øyeblikket….

#bipolar #psykiskhelse #mentalhelse #psykiskhverdag #depresjon #oppogned #sliten #dårligform #antipsykotika #bivirkninger #utfordringer #jobb #møkklei 

6 kommentarer
    1. Oi da. Høres ikke bra ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legen din i morgen å spurt ut litt.
      Håper du får noen svar 🙂

    2. Aqua: ja jeg tror jeg må gjøre det . Tårene renner og jeg er helt utafor nå. Mulig det er et angstanfall som er på vei. Jeg tok en halv valium nå for å se om det kan roe litt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg