Mørkt, kaldt og jeg er trøtt.

Vil vist ikke våkne i dag. Det er mørkt inne i stua mi og trist vær ute. Men jeg har en fin påskeblomst på bordet som jeg fikk av naboen. Den lyser opp litt. Og sikkert mye mer hvis jeg gidder å sette på lyset her inne. Tror jeg må slappe av litt til først.

Det ble nok litt mye opplegg i går.  Med møte på Nav og rett til psykologtime etterpå. Pluss at jeg dagen før var på bipolarkurs igjen. Det  er mye som skal sorteres i “toppetasjen” kjenner jeg.

Nav har jeg aldri hatt noe særlig  med å gjøre før, og nå står jeg plutselig å må søke om arbeidsavklaringspenger. Hvem skulle trodd det?? Ihvertfall ikke jeg. Min plan har vært å jobbe til etter pensjonsalder.

Men vi får se hvordan det går. Jeg skal jobbe på lørdag.  Det gleder jeg meg til. Skal bli godt å treffe arbeidskollegaer igjen og kjenne litt på det normale livet. Jeg må ha troa på at det går bra, og at jeg ikke blir for skuffa hvis det ikke skulle gå bra.

Medisinen jeg fikk for  stemningssvingningene mine reagerte jeg på, så de måtte jeg slutte med. Nå skal jeg jeg vente litt før jeg evt prøver en annen type. 

Jeg lærer mye på kurset jeg er på, men det kan bli litt mye info på en gang. Enkelte ganger så mye at jeg kjenner at dette vil jeg IKKE ha. Jeg vil være normal. Jeg føler at det er så mye jeg må prøve å forandre på . Faste sovetider, rutiner i hverdagen, spise regelmessig. ALT regelmessig.  Det ligger ikke helt for meg. Her flyter det neste avgårde.  Noen ganger får jeg begynt, og faktisk gjort ferdig noe også 🙂 mange ting på en gang. Andre ganger blir det halvhjertet både her og der. Og andre dager igjen blir det mest sofa og småsoving. Jeg kjenner det ofte på formen da jeg våkner hvor energinivået ligger…. høyt eller lavt. Men plutselig så skifter det igjen det også.

Jeg skal prøve å bruke noen av triksene vi lærer på kurset. Men jeg må ta det litt etter litt. 

Det blir kaos i hodet.

Ha en fin dag alle der ute.

det skal jeg også bare jeg klarer å våkne:)

#bipolar #psykiskhelse #mentalhelse #psykiskhverdag 

 

 

2 kommentarer
    1. Heier på deg Mona Iren! Nyt blomstene og våren som er i anmarsj. Jeg vet det ikke fjerner det tunge du er igjennom for tiden, men det kan kanskje gjøre noen dager litt lettere. Det fortjener du. Ønsker deg en lysere dag i morgen 🙂
      Inga

    2. Det Gode Liv Over 50: tusen takk. Blomster og fine farger hjelper alltid. Jeg satser på en dag ut av pysjen i morgen:) ha en fin dag du også
      Mona Iren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg